czwartek, 5 marca 2009
zbyt głośne reklamy
KRRiTv zajmuje się jednak czymś pożytecznym :) A tak na serio - zauważa problem zbyt głośnych reklam przerywających filmy i audycje. Mimo że stacje zapewniają (i przedstawiają na to jakoweś pomiary), iż poziom głośności jest ten sam, nawet normalnego użytkownika może porazić dysproporcja decybeli. Rada postanowiła więc po pierwsze uregulować sposób pomiaru głośności, a po drugie wyraźnie zaznaczyć w rozporządzeniu, iż "poziom głośności emitowanych reklam i telesprzedaży nie może przekraczać poziomu głośności audycji je poprzedzających i następujących po nich". Kiedyś z muzykami chcieliśmy nawet stacje pozywać, później po prostu przestałem oglądać telewizję :P
Słowa kluczowe:
dobra osobiste,
media
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
1 komentarz:
Problem nie jest nowy, już kilka lat temu na „głośne reklamy” narzekali widzowie TVP.
Stacje twierdzą, że poziom głośności reklam jest taki sam jak innych programów. Z kolei widzowie czują, że jest jednak głośniej... I – według mnie – obie strony mogą mieć rację... Wydaje mi się, że sprawa rozbija się o kompresję dynamiki dźwięku (tu hasło na Wikipedii). Reklamy chyba są nagrywane w taki sposób, że poziomy głośności poszczególnych dźwięków są do siebie nienaturalnie zbliżone, a to daje widzowi subiektywne odczucie ogólnie większej głośności.
Prześlij komentarz