poniedziałek, 2 marca 2009

jak zbudować reputację w internecie

Obrót w internecie opiera się na zaufaniu. Tak jest w przypadku komentarzy w serwisie allegro, podobnie dzieje się w przypadku ocen sklepów internetowych w wyszukiwarkach i porównywarkach, potężniejącym narzędziem budowania dobrej opinii stają się przeróżne, tematyczne fora internetowe. Reputację w internecie można żmudnie, rzetelnie budować (acz może być wykorzystana dla osiągnięcia niecnych celów), a można też pójść na skróty. Możliwe są więc fikcyjne transakcje, kupowanie komentarzy itp. Tutaj zasygnalizowany przez "Gazetę Wyborczą" proceder profesjonalnego budowania, czy raczej nadymania reputacji - wystarczy kilka-kilkanaście tysięcy złotych, a armia anonimowych użytkowników, którym agencje PR płacą 10-20 groszy za wpis, ruszy do zachwalania produktu/usługi/promocji/co tam kto chce. Że zacytuję ogłoszenie i w podlinkowanym tekście wyróżnione: "Obklejamy wszystkie fora w Polsce i nie tylko. Niskie ceny, doświadczenie, dużo adresów IP".

Brak komentarzy: